پرینتر

پرینترهای جوهر افشان و لیزری

پرینترهای جوهر افشان و لیزری

 پرینترهای جوهر افشان و لیزری

 

زمانی که بحث خرید پرینتر مطرح می شود، اولین پاسخی که باید به دنبال آن باشید، خرید پرینتر جوهر افشان است یا لیزری؟
برای پاسخ به این سوال نخست باید از کارایی ها، حجم چاپ روزانه، مواد مصرفی و کیفیت چاپ پرینترهای جوهر افشان و لیزری اطلاعات کافی داشته باشید. سپس با توجه به نیاز و بودجه ی خرید خود، نوع و مدل مدنظرتان را انتخاب کنید. ما در ادامه این مقاله شما را برای انتخابی درست راهنمایی می کنیم.

پرینتر های جوهر افشان

1
پرینتر های جوهر افشان، در دو نوع چاپ تک رنگ و رنگی تولید می شوند. مواد مصرفی این نوع دستگاه ها، جوهر می باشد که به نسبت، قیمت مناسبی دارند. جوهر افشان ها باید به صورت روزانه استفاده شود، اگر مدت زیادی بدون استفاده بمانند درون نازل (nozzle) دستگاه جوهر خشک می شود.

کیفیت و سرعت چاپ

وضوح و کیفیت بالای پرینترهای جوهر افشان، برای چاپ عکس بسیار مناسب است. به طور میانگین کیفیت چاپی برابر با 4800*1200 dpi دارند. اما این موضوع سبب می شود که سرعت چاپ پرینتر پایین بیاید. پس اگر به دنبال دستگاهی سریع هستید، قطعا پرینترهای جوهر افشان برای شما مناسب نمی باشند.

حجم کار روزانه

حجم کاری پرینترهای جوهر افشان، مناسب برای کار های خانگی و مجموعه های کوچک نظیر آتلیه چاپ عکس می باشد. شما نباید انتظار حجم چاپ بالایی از این دستگاه ها داشته باشید.
قیمت پایین تر، ابعاد کوچک تر و وضوح بالاتر از ویژگی های مثبت این نوع دستگاه می باشد. کانن، برند محبوبی است که پرینترهای جوهر افشان با کیفیت و به صرفه ای را تولید می کند. برای دیدن انواع پرینترهای جوهر افشان کانن، اینجا کلیلک کنید.

پرینترهای لیزری

3
پرینتر های لیزری نیز در دو نوع چاپ تک رنگ و رنگی عرضه می شود. مواد مصرفی این دستگاه ها پودر یا تونر می باشد. از نظر قیمت مواد مصرفی پودر ها قیمت مناسبی دارند اما کارتریج های تونر گران قیمت می باشند.

کیفیت و سرعت چاپ

کیفیت پرینتر های لیزری با توجه به مدل دستگاه شما متفاوت است اما به طور رایج رزولوشنی برابر با 600 * 600 dpi و یا 1200 * 1200 dpi دارند. سرعت چاپ این دستگاه های غالبا بالا می باشد، به طوری که برخی از مدل ها توانایی چاپ 40 برگ در دقیقه را دارند، مانند پرینتر لیزری تک کاره اچ پی مدل HP LaserJet Pro M402dn.

حجم کار روزانه

اگر به دنبال پرینتری برای کارهای اداری، دفتری یا حتی خانگی با حجم بالا هستید، شک نکنید که پرینتر لیزری، بهترین انتخاب برای شما است، زیرا نه تنها سرعت بالاتری را می تواند در اختیار شما قرار دهد بلکه هزینه تمام شده برایتان کمتر خواهد بود.

مقایسه کلی پرینترهای جوهر افشان و لیزری

  1. قیمت پرینترهای جوهر افشان کمتر از پرینتر های لیزری است، ولی هزینه تمام شده برای دستگاه های لیزری کمتر بوده و در مجموع از لحاظ هزینه مواد مصرفی و کارتریج برای شما به صرفه تر خواهند بود.
  2. کیفیت و وضوح چاپ در جوهر افشان ها بسیار بالاتر است و برای چاپ عکس گزینه مناسب تری هستند.
  3. سرعت پرینترهای لیزری بالاتر از نوع جوهر افشان ها است.
  4. پرینترهای جوهر افشان کم کارکرد تر از پرینتر های لیزری می باشند و حجم کار بسیار پایین تری دارد.

پس از آن که بر حسب نیازتان تصمیم گرفتید که کدام نوع پرینتر برای شما مناسب تر است، باید در مورد برند انتخابی خود تصمیم بگیرید. ابر برندهایی در زمینه پرینتر نظیر اچ پی، کانن، اپسون و بردار همگی محصولات منحصر و خاص خود را دارند. برای خرید پرینترهای جوهر افشان و یا لیزری این برندها می توانید از سایت فروشگاه ماشین های اداری زریوار دیدن فرمایید و سفارشات خود را با مناسب ترین قیمت بازار ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *